POLITYKA PRYWATNOŚCI i COOKIES
Jako odpowiedzialna organizacja, która ma
świadomość, że informacja ma określoną wartość i stanowi zasób wymagający
właściwej ochrony, zależy nam na należytym informowaniu Cię o sprawach
związanych z przetwarzaniem danych osobowych, szczególnie wobec treści nowych
przepisów
o ochronie danych osobowych, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). Z tego względu, w
niniejszym dokumencie przedstawiamy kluczowe informacje
o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, sposobach ich zbierania
i wykorzystywania, a także o prawach podmiotów, których dane dotyczą.
Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest
CHEMAR ARMATURA SPÓŁKA
Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Kielcach, ul. Karola
Olszewskiego 6, 25-953 Kielce wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego
Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Kielcach,
X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, nr KRS 0000068958, NIP
9591503417, REGON 292449587. Dane osobowe są pozyskiwane i przetwarzane w
sposób i na zasadach określonych
w niniejszej Polityce.
I.
Postanowienia ogólne
Przywiązujemy szczególną wagę do ochrony
prywatności naszych klientów, kontrahentów, partnerów, podwykonawców,
pracowników i współpracowników. Jednym z jej kluczowych aspektów jest ochrona
praw i wolności osób fizycznych w związku przetwarzaniem ich danych osobowych.
Dbamy, by przetwarzanie Twoich danych odbywało się zgodne z przepisami
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej „RODO”)
CHEMAR ARMATURA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ jest administratorem danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt. 7 RODO,
korzystamy też z usług podmiotów przetwarzających,
o których mowa w art. 4 pkt. 8 RODO – przetwarzają one dane osobowe w imieniu
administratora
(są to np. firmy informatyczne, dostawcy oprogramowania, ochrona).
Wdrażamy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić
stopień bezpieczeństwa odpowiadający ewentualnemu ryzyku naruszenia praw lub wolności
osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia.
Nasze działania w zakresie ochrony danych osobowych oparte są na przyjętych
politykach i procedurach oraz regularnych szkoleniach podnoszących wiedzę i
kompetencje naszych pracowników i współpracowników.
III. Do
czego wykorzystujemy Twoje dane osobowe
Jako pracodawca, przetwarzamy dane pracowników oraz
osób, które współpracują z nami na innej podstawie niż stosunek pracy. Dane
kontaktowe pozyskiwane od kontrahentów (np. ich pracowników) służą zawieraniu i
sprawnej realizacji umów. Dane naszych klientów wykorzystujemy w celu
realizacji umowy oraz świadczenia naszych usług. Prowadzimy także działalność
marketingową i w jej ramach staramy się dotrzeć do jak najszerszego grona zainteresowanych,
by zapewnić im aktualne informacje
o naszych produktach i usługach. Podmiotom trzecim udostępniamy Twoje dane za
Twoją zgodą lub gdy jesteśmy do tego zobowiązani na podstawie przepisów prawa.
IV. Na
jakich zasadach i na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane
Dokładamy staranności w celu ochrony interesów
osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewniamy, aby dane te były:
· przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla
osoby, której dane dotyczą,
· zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i
nieprzetwarzane dalej
w sposób niezgodny z tymi celami,
· adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne dla
realizacji celów, w których są przetwarzane,
· prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane. Podejmujemy działania, aby
dane osobowe, które są nieprawidłowe w świetle celów ich przetwarzania, zostały
niezwłocznie usunięte lub sprostowane,
· przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane
dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do realizacji celów
przetwarzania,
· przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych
osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem
przetwarzaniem oraz przypadkową utratą lub zniszczeniem.
Twoje dane przetwarzamy zwykle na podstawie zgody, która może zostać
wycofana w każdym momencie. Innym przypadkiem jest sytuacja, w której
przetwarzanie Twoich danych jest niezbędne do wykonania umowy, której jesteś
stroną lub do podjęcia działań na Twoje żądanie, jeszcze przed zawarciem umowy.
W niektórych sytuacjach przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia
obowiązku prawnego ciążącego na nas jako administratorze. Takie obowiązki
wynikają np. z przepisów prawa pracy, czy ustawy
o rachunkowości.
Przetwarzanie może być także niezbędne do celów wynikających z naszych
prawnie uzasadnionych interesów, czego przykładem jest dochodzenie roszczeń z
prowadzonej przez nas działalności gospodarczej.
V. Jakie
prawa Ci przysługują
Podejmujemy odpowiednie środki, aby w zwięzłej,
przejrzystej, zrozumiałej i łatwo dostępnej formie udzielić Ci wszelkich
stosownych informacji oraz prowadzić z Tobą wszelką komunikację w sprawie
przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją przysługującego Ci prawa
do:
· informacji udzielanych przy pozyskiwaniu danych osobowych,
· informacji udzielanych na wniosek - o tym, czy dane są przetwarzane,
oraz innych kwestiach określonych w art. 15 RODO, w tym prawa do kopii danych,
· sprostowania danych,
· bycia zapomnianym,
· ograniczenia przetwarzania,
· przenoszenia danych,
· sprzeciwu,
· niepodlegania decyzji opierającej się wyłącznie na zautomatyzowanym
przetwarzaniu (w tym profilowaniu),
· informacji o naruszeniu ochrony danych.
Ponadto, jeżeli Twoje dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody,
przysługuje Ci prawo do jej wycofania. Zgoda może być wycofana w każdej chwili,
co nie wpływa na legalność przetwarzania dokonywanego przed jej wycofaniem.
W celu kontaktu odnośnie realizacji danego prawa prosimy o kontakt
poprzez adres email: rodo@chemar-armatura.pl.
Bezpieczeństwo Twoich danych jest dla nas priorytetem, jeśli jednak
uznasz, że przetwarzając Twoje dane osobowe naruszamy przepisy RODO, masz prawo
wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
VI. Jak
będziemy się z Tobą kontaktować
Informacji udzielamy na piśmie lub w inny sposób, w
tym – w stosownych przypadkach – elektronicznie. Jeżeli tego zażądasz,
informacji możemy udzielić ustnie, o ile innymi sposobami potwierdzimy Twoją
tożsamość. Jeśli przekażesz swoje żądanie elektronicznie, w miarę możliwości
informacje także zostaną przekazane elektronicznie, chyba że wskażesz nam inną
preferowaną formę komunikacji.
VII. W
jakim terminie spełnimy Twoje żądanie
Informacji staramy się udzielać niezwłocznie – z
zasady w terminie miesiąca od otrzymania żądania.
W razie potrzeby termin ten może zostać przedłużony o kolejne dwa
miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania. Jednak w każdym przypadku,
w terminie miesiąca od otrzymania żądania poinformujemy Cię o podjętych
działaniach i (w stosownych przypadkach) o przedłużeniu terminu,
z podaniem przyczyny takiego opóźnienia.
VIII. Podwykonawcy/podmioty
przetwarzające
Możemy przekazywać Twoje dane osobowe firmom lub innym, godnym
zaufania, partnerom biznesowym, którzy świadczą usługi w naszym imieniu. Jeżeli
współpracujemy z podmiotami, które
w naszym imieniu przetwarzają dane osobowe, korzystamy wyłącznie z usług takich
podmiotów przetwarzających, które zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia
odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, by przetwarzanie danych
spełniało wymogi RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą. Szczegółowo
sprawdzamy podmioty, którym powierzamy przetwarzanie Twoich danych. Zawieramy z
nimi szczegółowe umowy, a także dokonujemy okresowych kontroli zgodności
operacji przetwarzania z treścią takie umowy i przepisami prawa. Twoje dane
osobowe mogą być przekazywane do spółki matki PROVALVE INTERNATIONAL GMBH
(spółki dominującej) mającej siedzibę w Niemczech.
Twoje dane osobowe możemy również przekazywać:
· podmiotom i organom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych na
podstawie przepisów prawa,
· bankom w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,
· instytucjom udzielającym dofinansowania na cel wykonania umowy zawartej
z Administratorem,
· podmiotom współpracującym w ramach kampanii marketingowych,
· podmiotom zapewniającym dostawę oprogramowania,
· podmiotom zapewniającym obsługę IT,
· firmie świadczącej usługi rachunkowe,
·
podmioty współpracujące w zakresie
realizacji umowy z klientem,
· dostawcom programów księgowych i do fakturowania,
· kancelariom prawnym.
IX. Jak
dbamy o przetwarzanie Twoich danych
Aby sprostać wymogom prawa, opracowaliśmy
szczegółowe procedury obejmujące takie zagadnienia jak m.in.:
· ochrona danych w fazie projektowani i domyślna ochrona danych,
· ocena skutków dla ochrony danych,
· notyfikacja naruszeń,
· prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych,
· retencja danych,
· realizacja praw osób, których dane dotyczą.
Regularnie sprawdzamy i aktualizujemy naszą dokumentację, by móc
wykazać spełnienie wymagań prawa zgodnie ze sformułowaną w RODO zasadą
rozliczalności, ale też w trosce o interesy osób, których dane dotyczą staramy
się inkorporować do niej najlepsze praktyki rynkowe.
X. Retencja
danych
Dane osobowe przechowujemy w formie umożliwiającej
identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to
niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane. Po upływie takiego
okresu dane anonimizujemy (pozbawiamy cech
umożliwiających zidentyfikowanie danej osoby) albo usuwamy. W procedurze
retencji zapewniamy ograniczenie okresu przechowywania danych osobowych do
ścisłego minimum.
Okres przetwarzania danych określamy w pierwszej kolejności na podstawie
przepisów prawa (np. czas przechowywania dokumentacji pracowniczej, dokumentów
rachunkowych), a także usprawiedliwionego interesu administratora (np.
działalność marketingowa). Polityka retencji obejmuje zarówno dane przetwarzane
w postaci papierowej, jak i elektronicznej.
Okres przechowywania danych osobowych, uzależniony jest przede
wszystkim od celu, dla którego dane są zbierane, zgodnie z poniższymi
kryteriami:
· okres realizacji umowy o współpracę/zlecenia - w przypadku
przetwarzania danych w celu zawarcia oraz realizacji umowy o współpracę,
· okres niezbędny do rozpatrzenia złożonej reklamacji – w przypadku
przetwarzania danych
w celu obsługi procesu składanych reklamacji,
· do momentu rozstrzygnięcia sporu / rozliczenia stron, z uwzględnieniem
właściwych terminów przedawnienia roszczeń - w przypadku przetwarzania danych w
celu dochodzenia roszczeń
i podejmowania działań o charakterze windykacyjnym,
· do momentu wniesienia sprzeciwu - w przypadku przetwarzania danych w
celu badania poziomu satysfakcji wśród Klientów administratora oraz marketingu
bezpośredniego (wysyłania informacji handlowych).
XI. Upoważnienia
Zapewniamy, by każda osoba działająca z naszego
upoważnienia i mająca dostęp do Twoich danych osobowych przetwarzała je
wyłącznie na nasze polecenie, chyba że inne wymagania wynikają z prawa Unii lub
prawa państwa członkowskiego
XII. Pliki
cookies
1.
Pliki cookies (tzw.
„ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe,
które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone
są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies
zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas
przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
2.
Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu
końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz
uzyskującym do nich dostęp jest właściciel serwisu
3.
Mechanizm cookies
nie jest wykorzystywany do pozyskiwania jakichkolwiek informacji
o użytkownikach serwisu ani śledzenia ich nawigacji. Pliki Cookies
stosowane w serwisie nie przechowuje żadnych danych osobowych ani innych
informacji zebranych od użytkowników
i służą do celów statystycznych.
4.
Domyślnie oprogramowanie służące do
przeglądania stron internetowych (przeglądarka) zezwala na obsługę plików cookies na urządzeniu Użytkownika na którym jest
uruchomiona.
W większości przypadków oprogramowanie w tym zakresie można skonfigurować
samodzielnie w tym między innymi wymusić automatyczne blokownie plików cookies. Kwestie związane
z konfiguracją sposobu obsługi plików cookies
znajdują się w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowe). Należy
mieć na uwadze, że ustawienia ograniczeń w stosunku do obsługi plików cookies mogą mieć wpływ na działanie niektórych
funkcjonalności serwisu.
5.
Pliki cookies
wykorzystywane są w celu:
· dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji
Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w
szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i
odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych
potrzeb,
· tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób
Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie
ich struktury i zawartości,
· utrzymania sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której
Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i
hasła,
6.
W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze
rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent
cookies). Cookies „sesyjne”
są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym
Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub
wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika
przez czas określony
w parametrach plików cookies lub do czasu ich
usunięcia przez Użytkownika.
7.
W ramach Serwisu stosowane są następujące
rodzaje plików cookies:
· „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające
korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających
uwierzytelniania w ramach Serwisu,
· pliki cookies służące do zapewnienia
bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie
uwierzytelniania w ramach Serwisu; ◦„wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie
korzystania ze stron internetowych Serwisu,
· „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające
„zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu
Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi
Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.
8.
Właściciel serwisu informuje, że serwis
zawiera odnośniki do innych stron WWW. Właściciel serwisu zaleca zapoznanie się
politykami prywatności tam obowiązującymi, gdyż nie ponosi
za nie odpowiedzialności.
9.
Opis środków technicznych i organizacyjnych
zabezpieczających zawarty jest Polityce Bezpieczeństwa (ochrony danych
osobowych) właściciela serwisu. W szczególności stosowane są następujące
zabezpieczenia:
10.
Dane pobierane od użytkowników podczas
procesu rejestracji są zabezpieczone protokołem SSL oraz poprzez mechanizm uwierzytelniania dostępu do
serwisu.